02/08/2010

Get Paid To Write Articles

Dari kecik lagi, saya mmg berminat utk menulis. Sejak dari sekolah rendah, parents saya memberi sokongan dengan membenarkan saya participate dalam a few writing competitions, tak kisah dalam bahasa melayu atau bahasa inggeris. Eventhough, sekarang saya pun masih student dan sibuk dengan pelajaran, saya selalu mengambil masa at least sejam sehari utk menulis artikel on the internet. Dan jika anda tak penah tahu, ada banyak website di internet yang membayar kita untuk upload karya2 atau artikel2. Disini, saya akan berkongsi beberapa website di mana kita dapat earn a few bucks by writing articles. Ada byk konsep pembayaran, tapi yang paling popular ialah website yang bayar kita berdasarkan page views. Seperti contoh ; Bukisa membayar sebanyak 2,20$ untuk setiap 1000 unique page views, tak kisah berapa kuantiti artikel yang anda upload di website berkenaan. Tapi selain dari kuantiti, kualiti artikel anda juga penting dan perlu diambil kira. Kena jaga grammar dan check peng-ejaan dalam artikel tersebut untuk tarik lebih banyak pembaca. 

Antara beberapa website yang telah saya sertai ialah :

Di Triond, boleh tulis artikel tak kisah panjang mana. Tetapi, artikel anda perlu original dan tidak pernah diterbitkan dimana2 website lain sebelum ini

Squidoo bukan macam laman2 web lain. Di Squidoo, anda perlu buat lens di mana anda boleh elaborate tentang anything yang anda minat. Pendapatan dtg dari Google Adsense dan affiliate seperti Amazon, etc.. Setiap kali pembaca membeli barang dari Amazon datang dari lens anda, anda akan dapat komisyen.. Selain squidoo, Hubpages juga mengamalkan konsep yang sama

Article2 di webpage ini lebih kepada educational and how-tos.

Aucun commentaire: